Przesuwalna mapa we Flashu.

Jeżeli obraz jest większy od dostępnego miejsca można zaprogramować przesuwanie obiektu myszą w wyznaczonych graniczach.

Jak we Flashu wstawić zdjęcie tak aby można było je przesuwać, pomniejszać i powiększać.

  1. Uruchom program Alligator Flash Designer i utwórz nowy dokument
  2. Ustal rozmiar ramki na 600 x 400 pikseli
  3. Zaimportuj obraz mapa.zip i wycentruj go na ramce
  4. Zamień obraz na sprite komendą Edycja > Zamień na Sprite.
  5. Wciśnij F2 i nazwij sprita Map
  6. Wybierz Ramka > ActionScript i wklej kod ramki

    Map.onPress = function()
    {
    Map.startDrag(false,-992,-1027,0,0);
    };
    Map.onRelease = function()
    {
    Map.stopDrag();
    };
    

  7. 4 parametry funkcji startDrag określają ograniczenie lewego górnego rogu sprita do podanych współrzędnych w następującej kolejności: lewy brzeg, górny brzeg, prawy brzeg i dolny brzeg, w tym przypadku -992,-1027,0,0. Parametry te należy dostosować w zależności od rozmiaru obrazu i rozmiaru ramki. Prawy i dolny to zawsze 0,0 a lewy i górny to różnica pomiędzy rozmiarem obrazu a rozmiarem ramki.
  8. Wciśnij F9 aby uruchomić podgląd.

Pobierz gotowy plik projektu tego przykładu (400 KB)



Pobierz program Flash Designer

~ pozostałe przykłady ~

Chcesz skomentować ten tutorial?

Jeśli chcesz skomentować krótko ten artykuł, możesz napisać komentarz poniżej (długość do 255 znaków): *


Twój email: (tylko jeśli oczekujesz odpowiedzi)


W pole poniżej wpisz wynik działania matematycznego, cyfrę: 4+2+2 (podpowiedź: osiem).
Jest to zabezpieczenie przed spamem.

* pole wymagane

| Strona główna | Zamówienie | Pobierz | O programie | Wsparcie | Przykłady |
Copyright © 1999-2017 Selteco Flash Software. All rights reserved.