Własny preloader

~ pozostałe przykłady ~

  1. Uruchom program Flash Designer i umieść na ramce większych rozmiarów zdjęcie bez przeskalowywania go, takie, które zajmuje około 500 KB, by zdążyć zaobserwować efekt działania preloadera. Możesz także zamieścić dźwięk.

  2. Wejdź w edycję preloadera korzystając z menu: Film > Edytuj preloader.

  3. Gdy chcesz by ilość lub procent załadowanych bajtów pokazywał się, stwórz pola edycji, a opisać je można korzystając z narzędzia "Paragraf tekstu". Można ustawić wyrównanie do prawej dla pól edycji - trzeba w tym celu zaznaczyć pole edycji a z menu wybrać Obiekt > Właściwości. W kolejnym kroku zaznacza się pole "Definicja układu" i wybiera z rozwijanej listy "prawe". Czcionkę pól edycji pokazujących zmieniające się wartości można zmienić kilkając prawym klawiszem myszki i z konntekstowego menu wybrać pozycję "Czcionka".

  4. W tym przykładzie wraz z postępem pobierania animacji zmniejsza się wielkość (wysokość) obiektu. Rysujemy obiekt (np. prostokąt) zaczynając rysowanie od dołu.

  5. Utworzony obiekt graficzny zamieniamy na Sprite (Edycja > Zamień na sprite). Dla ułatwienia zmianiamy nazwę sprite'a - Obiekt > Właściwości i w polu nazwa obiektu wprowadzamy "woda".

  6. Można dorysować obiekt otaczający wcześniej utworzony prostokąt.
    Gdy chcemy by dany kształt się wypełniał najlepiej postąpić kolejno:
    • Narsować obiekt graficzny z brakiem koloru wypełnienia, ale z obrysem
    • Powielić ten obiekt, tyle, że bez obramowania, a z wypełnieniem i zamienić go na maskę (Obiekt > Właściwości > zaznaczyć opcję krzywa maskująca).
    • Powielamy wcześniejszy (pierwszy) obiekt raz jeszcze, tak by miał kolor wypełnienia, ale bez obrysu - ten obiekt będzie widoczny.
    • Patrz począwszy od punktu nr 5


  7. "Ramka" > "ActionScript" i wklej poniższy kod:
    Edit1 = _root.getBytesLoaded(); //skasuj gdy nie tworzysz pól pokazujących ilość pobranych danych
    
    zaladowane = _root.getBytesLoaded();
    calosc = _root.getBytesTotal();
    procent = Math.Round((zaladowane/calosc)*100);
    Edit2 = procent; //skasuj gdy nie tworzysz pól pokazujących procent pobranych danych
    
    
    if(isset!(pelna)){
     pelna = woda._height;
    }
    woda._height = pelna * ((100-procent)/100);
    


  8. Koniecznie ustaw czas trwania ramki preloadera na wartość inną niż "stop", np. "0.1" sekundy.
  9. Aby powrócić do edycji głównej części zasadniczej animacji wciśnij klawisz "Esc".

Gotowe!! Naciśnij F9

Pobierz gotowy plik projektu tego przykładu (379 KB)



Pobierz program Flash Designer

Chcesz skomentować ten tutorial?

Jeśli chcesz skomentować krótko ten artykuł, możesz napisać komentarz poniżej (długość do 255 znaków): *


Twój email: (tylko jeśli oczekujesz odpowiedzi)


W pole poniżej wpisz wynik działania matematycznego, cyfrę: 4+2+2 (podpowiedź: osiem).
Jest to zabezpieczenie przed spamem.

* pole wymagane

| Strona główna | Zamówienie | Pobierz | O programie | Wsparcie | Przykłady |
Copyright © 1999-2017 Selteco Flash Software. All rights reserved.