Animowana Spirala

~ pozostałe przykłady ~

  1. Uruchom program Alligator Flash Designer i wybierz "Pusty projekt".
  2. Ustaw niebieskie tło komendą Ramka > Kolor tła.
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy na poniższym obrazku i skopiuj go a następnie wklej do nowego projektu.

  4. Odrysowujemy spiralę za pomocą narzędzia "Linia lub kształt". Zacznij od zewnątrz spirali do środka. Przytrzymaj klawisz Ctrl i rysuj krótkie fragmenty spirali. Następnie za pomocą żółtych uchwytów dopasuj krzywą do kształtu spirali. Po odrysowaniu linii możemy usunąć zdjęcie podkładowe.

  5. Tworzymy teraz punkt świetlny. Za pomocą narzędzia "Elipsa" tworzymy biały okrąg. Nadajemy mu gradient centralny komendą Obiekt > Przejście tonalne. Ustawiamy kolor w środku biały, kolor z brzegu biały z zaznaczonym "brak" (krycie 0%).

  6. Kopiujemy punkt świetlny dwukrotnie komendą Edycja > Powiel i wpisująć Ilość: 2
  7. Kopiujemy także spiralę 2x komendą "Obiekt > Obróć > Obróć o kąt dowolny" o kąt 120 stopni a drugą o -120 stopni, zaznaczając także opcję "Powiel obiekt".

  8. Spiralę wyśrodkowywujemy i staramy się ustawić je tak jak widać na zdjęciu aby zbiegały się w centrum.

  9. Każdej spirali nadajemy nazwę odpowiednio 1, 2, oraz 3 (zaznacz spiralę i wciśnij Enter) oraz Kolor linii na brak.

  10. Każdemu punktowi świetlnemu odpowiada jedna spirala jako ścieżka ruchu. Zaznaczamy punkt świetlny i wybieramy "Animacja > Ruch". Ustawiamy "Przyśpieszenie:" na zwolnienie, "Skalowanie:" na 4, "%/ramkę:" na zmniejszanie a "Ruch po ścieżce" wybieramy 1. Analogicznie robimy z pozostałymi punktami świetlnymi tylko że wybieramy ścieżkę 2 i 3.

  11. Ustawiamy czas ramki na 3s komendą Ramka > Czas ramki.
  12. Wciśnij F9 i zobacz czy spirale poruszają się po zadanych ścieżkach. Zamknij podgląd.
  13. Tworzymy nową ramkę komendą Ramka > Wstaw, ustawiamy jej czas na 0.05s.

  14. Kopiujemy jeden punkt świetlny z poprzedniej ramki, i wklejamy go na nową ramkę i ustawiamy go w miejscu połączeń spiral. Wybieramy "Animacja > Ruch" i wyłączamy cały "Ruch" punktu świetlnego. Następnie nadajemy mu animację komendą "Outro" > "Animacja Outro" > "Wygaszenie".

  15. Wciśnij F9 i gotowe !

Pobierz gotowy plik projektu tego przykładu (3 KB)



Pobierz program Flash Designer

Chcesz skomentować ten tutorial?

Jeśli chcesz skomentować krótko ten artykuł, możesz napisać komentarz poniżej (długość do 255 znaków): *


Twój email: (tylko jeśli oczekujesz odpowiedzi)


W pole poniżej wpisz wynik działania matematycznego, cyfrę: 4+2+2 (podpowiedź: osiem).
Jest to zabezpieczenie przed spamem.

* pole wymagane

| Strona główna | Zamówienie | Pobierz | O programie | Wsparcie | Przykłady |
Copyright © 1999-2017 Selteco Flash Software. All rights reserved.