Imitacja obrotu poziomego w przestrzeni

~ pozostałe przykłady ~

Tutorial ten przedstawia jak wykonać ruch obiektów (kształtów, obrazków) mający imitować poziomy obrót w przestrzeni.

  1. Na wstępie ustawiamy rozmiar ramki: "Ramka" > "Rozmiar ramki".
  2. Wstawiamy obiekt, np. rysunek ("Plik" > "Importuj obraz") lub rysujemy dowolny obiekt, np. prostokąt i ustawiamy jego kontur i wypełnienie korzystając z menu "Obiekt".
  3. Czas ramki ustawiamy na "stop" (na palecie "Lista Ramek" znajdującej się po prawej stronie okna programu).
  4. Powielamy ramkę przy użyciu polecenia "Ramka" > "Skopiuj".
  5. Pierwszą ramkę ustawiamy jako Matrycę (zaznaczamy na palecie o nazwie "Lista ramek" opcję "Matryca").
  6. Tło ramki przedostatniej i ostatniej ustawiamy na palecie "Lista ramek" na "Master Frame (1)"
  7. Wracamy do ramki pierwszej i postępując kolejno usuwamy obramowanie i wypełnienie obiektu (jeśli trzeba to go wcześniej zaznaczamy): "Obiekt" > "Grubość linii" > "brak". Następnie usuwamy wypełnienie: "Obiekt" > "Kontur i wypełnienie" > "Tryb wypełnienia" > zaznaczamy "Brak". Następnie usuwamy tekst z przycisku w pierwszym polu okna po wyborze "Obiekt" > "Właściwości". Jeśli naszym obiektem jest zaimportowany obrazek GIF lub JPG, wtedy musimy z menu "Obiekt" wybrać "Obraz" > "Przekształć na przezroczysty". Pozycję suwaka ustawiamy maksymalnie w lewą stronę ("Ciemny") i klikamy OK. Jeśli to nie poskutkuje w pełni to możemy użyć narzędzia "Gumka".
  8. Ustalamy akcje najechania na obiekt i zjechania z niego myszką, aby ruch następował dopiero po najechaniu myszką na dany obiekt. Klikamy prawym przyciskiem myszy na obiekcie na pierwszej ramce "Master Frame" i wybieramy "Akcje" > "Najechania". Zaznaczamy "skok do ramki" i wybieramy ramkę ostatnią, czyli "Frame 2". Powtarzamy czynność, tyle, że dla akcji wyjechania. Wybieramy "Akcje" > "Wyjechania". Zaznaczamy "skok do ramki" i wybieramy ramkę "Frame 1".
  9. Przechodzimy do ramki "Frame 2". Zaznaczamy obiekt jeśli trzeba i z menu "Intro" > "Zaawansowana animacja intro". Zaznaczamy opcję "Włącz animację", a z rozwijanej listy "Efekty wbudowane" wybieramy "Flip Horizontally". Zaznaczamy opcję "W obie strony", możemy ustawić "Czas trwania" na 1 sekundę. Klikamy "OK".
  10. Wciskając klawisz F9 włączamy podgląd animacji.



Pobierz program Flash Designer

Chcesz skomentować ten tutorial?

Jeśli chcesz skomentować krótko ten artykuł, możesz napisać komentarz poniżej (długość do 255 znaków): *


Twój email: (tylko jeśli oczekujesz odpowiedzi)


W pole poniżej wpisz wynik działania matematycznego, cyfrę: 4+2+2 (podpowiedź: osiem).
Jest to zabezpieczenie przed spamem.

* pole wymagane

| Strona główna | Zamówienie | Pobierz | O programie | Wsparcie | Przykłady |
Copyright © 1999-2017 Selteco Flash Software. All rights reserved.