Umieszczanie animacji flash bez potrzeby aktywacji zawartości w przeglądarce

~ pozostałe przykłady ~

Od pewnego czasu animacje flash umieszczane na stronach wymagają ich uaktywnienia poprzez kliknięcie na nich, aby móc z nich korzystać jeśli są interaktywne. Bywa to uciążliwe dla internautów. Można sobie poradzić z tym problemem i poniżej znajduje się opisane rozwiązanie.

W wersji 7 programu Alligator Flash Designer:

  1. Otwórz swój projekt
  2. Wybierz Plik > Eksport strony HTML
  3. Zapisz plik SWF
  4. Wybierz opcję Obiekt JavaScript

  5. Kliknij OK
  6. Wgraj 3 pliki na serwer łącznie z wygenerowanym plikiem swfobject.js

Jeżeli nie posiadasz wersji 7 postępuj zgodnie z poniższą instrukcją

Rozwiązanie pochodzi ze strony www.blog.deconcept.com/swfobject/ i tu jedynie zostało w uproszczony sposób opisane w języku polskim.

Musisz uaktualnić Flash Player'a Sprawdź jaką posiadasz aktualnie wersję.
  1. Na początek będzie potrzebny plik JavaScript "swfobject.js", który można pobrać wraz z gotowym przykładowym zastosowaniem: t1060.zip. Zapisz ten plik w folderze, w którym znajdzie się plik HTML z animacją.
  2. Stwórz plik HTML, którego zawartość powinna wyglądać następująco:
    <html>
    <head>
    <title>SWFObject embed</title>
    <script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
    <!-- powyższym poleceniem ładujemy plik JavaScript do wyświetlanej strony -->
    </head>
    <body>
    	<div id="flashcontent"> <!-- warstwa, w której będzie animacja -->
    		<strong>Musisz uaktualnić Flash Player'a</strong>
    		<a href="flashversion.html">Sprawdź jaką posiadasz aktualnie wersję.</a>.
    	</div>
    
             <!-- kod ActionScript odpowiedzialny za wstawienie właściwej animacji flash: -->
    	<script type="text/javascript">
    		// <![CDATA[
    		var so = new SWFObject("zegarek.swf", "zegarek", "300", "300", "8", "");
    		<!--kolejno: nazwa pliku, szerokość, wysokość, wersja FlashPlayer'a, kolor tła-->
    		so.write("flashcontent");
    		// ]]>
    	</script>
    </body>
    </html>
    
  3. Aby umieścić więcej niż jedną animację na stronie:
    Gdy umieszczamy kolejne animacje flash na tej samej stronie, należy zmienić nazwę warstwy (div) i nazwę warstwy docelowej dla animacji.

    Powielamy całość kodu i zmieniamy dla kolejnych animacji te 2 linijki:

       <div id="flashcontent2">

    i tą linijką:

       so.write("flashcontent2");

    Zmieniamy także oczywiście pole z nazwą pliku i z wymiarami animacji.


    Muszą to być dwie takie same nazwy dla każdej animacji oddzielnie, ale 2 różne animacje nie mogą mieć tej samej nazwy warstwy (div).
    W przykładzie został dodany tylko numerek "2" do nazwy.



Pobierz program Flash Designer

Chcesz skomentować ten tutorial?

Jeśli chcesz skomentować krótko ten artykuł, możesz napisać komentarz poniżej (długość do 255 znaków): *


Twój email: (tylko jeśli oczekujesz odpowiedzi)


W pole poniżej wpisz wynik działania matematycznego, cyfrę: 4+2+2 (podpowiedź: osiem).
Jest to zabezpieczenie przed spamem.

* pole wymagane

| Strona główna | Zamówienie | Pobierz | O programie | Wsparcie | Przykłady |
Copyright © 1999-2016 Selteco Flash Software. All rights reserved.