Wirtualny kosz

~ pozostałe przykłady ~

Użyj funkcji startDrag, stopDrag, _droptarget, onPress i onRelease aby stworzyć wirtualny kosz.

Ten tutorial jest na poziomie zaawansowanym, musisz już rozumieć na tym etapie podstawowe czynności w programie Flash Designer.

Możesz pobrać gotowy kod projektu t1049.zip (86 KB)

  1. Otwórz program Flash Designer i ustaw rozmiar ramki na 300 x 300.
  2. Stwórz 4 puste ramki uzywająć polecenia "Ramka" > "Nowa" i otrzymasz w rezultacie ramki o nazwach "Frame 1" do "Frame 5" w oknie z listą ramek.
Ramka 1

  1. Zaimportuj obrazek "pieceofpaper.gif" (Plik > Importuj obraz) i umieść go poza widoczną częścią filmu.
  2. Zamień go na sprite (Edycja > Zamień na Sprite), nazwij go "Garbage" i zaznacz opcję "Obiekt w ActionScript" (Obiekt > Właściwości wyświetlania)
  3. Zaimportuj obrazek "opentrash.gif" i umieść go na pozycji X:170, Y:118 (Edycja > Przesuń do) .
  4. Narysuj elipsę na górze okręgu kosza, na jego otworze. Ustaw kolor wypełnienia na czarny, przezroczystość 1%, brak obramowania
  5. Zamień go na sprite, nazwij go "Hole" i zaznacz opcję "Obiekt w ActionScript"
  6. Napisz tekst "Przenies wszystkie papiery do kosza"
  7. Dodaj ActionScript ramki (Ramka > ActionScript):

    maxpapers=1;
    
Ramka 2

  1. Wstaw tekst "GOTOWE!"
  2. Ustaw tło na ramkę "Frame 1"
Ramka 3

  1. Ustaw czas ramki na "Stop"
  2. Ustaw tło ramki na "Frame 1"
  3. Zaimportuj dźwięk "laser.wav"i ustaw dźwięk ramki
  4. Dodaj kod ActionScript dla ramki:

    maxpapers = maxpapers * 2; // za każdym razem podwaja ilość elementów - papierków
    collected = 0; // zlicza zebrane elementy
    
    function checkifallcollected()
    {
    	// sprawdza czy wszystkie elementy zostału zebrane w koszu i przechodzi do ramki z gratulacjami
    	if(collected==maxpapers) gotoAndPlay("Frame 4");
    }
    
    // przechowuje wszystkie obiekty - papiery
    var garbages = new Array();
    
    // tworzy maksymalną ilość elementów na animacji
    for(i=0;i<maxpapers;i++)
    {
    	// tworzy nowy obiekt - papier
    	garbage[i] = Garbage.duplicateMovieClip("garbage"+i,100+i); 
    
    	// ustawia w przypadkowych miejscach i pod przypadkowym kątem
    	garbage[i]._x = 30+100*Math.random();
    	garbage[i]._y = 30+200*Math.random();
    	garbage[i]._rotation = 360*Math.random();	
    
    	// definiuje zdarzenia myszki
    	garbage[i].onPress=function() { this.startDrag();};
    	garbage[i].onRelease=function() 
    		{
    			// sprawdza czy element znalazł się w obrębie elipsu-góry kosza
    			if(this._droptarget=="/Hole") {this.removeMovieClip();collected++;}
    			
    			stopDrag();
    			checkifallcollected();
    		};
    	
    }
    
Ramka 4

  1. Zaimportuj dźwięk "elecshot.wav" i ustaw dźwięk ramki
  2. Zaimportuj obrazek "closedtrash.gif" i ustaw go na pozycji X:174, Y:163.
Ramka 5

  1. Ustaw czas ramki na 3 seconds
  2. Ustaw tło ramki na "Frame 4"
  3. Ustaw skok do ramki 'frame 2' ("Ramka" > "Skok")
  4. Zaimportuj dźwięk "clap.wav" i ustaw dźwięk ramki



Pobierz program Flash Designer

Chcesz skomentować ten tutorial?

Jeśli chcesz skomentować krótko ten artykuł, możesz napisać komentarz poniżej (długość do 255 znaków): *


Twój email: (tylko jeśli oczekujesz odpowiedzi)


W pole poniżej wpisz wynik działania matematycznego, cyfrę: 4+2+2 (podpowiedź: osiem).
Jest to zabezpieczenie przed spamem.

* pole wymagane

| Strona główna | Zamówienie | Pobierz | O programie | Wsparcie | Przykłady |
Copyright © 1999-2017 Selteco Flash Software. All rights reserved.