Optymalizacja pliku

Jak sprawić by plik wynikowy SWF był mały

Sprawdzanie wielkości pliku animacji flash:

Uruchom podgląd animacji i odczytaj wielkość pliku.

sprawdzanie wielkości dźwięków

Gdy plik animacji flash jest zbyt duży:

  1. Włącz kompresję SWF: "Film" > "Opcje Eksportu" i zaznacz "Spakowany SWF". Plik powinien się zmniejszyć lecz jego utworzenie może zająć więcej czasu. Na czas testowania pliku można tę opcję odznaczyć.

  2. Użyj dla zdjęć formatu JPEG. Flash Designer potrafi eksportować JPEG w naturalnym formacie oszczędzając wiele miejsca. Aby sprawdzić czy obrazek jest w formacie JPEG, zaznacz go i odczytaj wiadomość w pasku statusu:

    Importuj zdjęcia w formacie JPEG - nie GIF lub BMP. Jeśli wklejasz zdjęcia używając schowka systemowego zostaną one wyeksportowane w formacie bitmapy. Klikni dwukrotnie obraz i zaznacz opcję "Eksport w JPEG" aby skompresować zdjęcia.

  3. Używaj formatu dźwiękowego MP3 zamiast WAV. Jeśli używasz formatu WAV spróbuj zmniejszyć transmisję bitów na mniejszą częstotliwość używając programu "Rejestrator dźwięku" będącego standardowo w systemie Windows. Używaj dźwięku mono zamiast stereo jeśli to tylko możliwe. Wybierz polecenia z menu "Film" > "Dźwięki" i zrób przegląd wszystkich dźwięków użytych w projekcie. Skasuj niepotrzebne i nieużywane dźwięki

  4. Spróbuj zmniejszyć częstotliwość ramek. Wyższa częstotliwość ramek zwiększa objętość pliku. Domyślnie częstotliwość ramek to 20 FPS (ramek na sekundę - "frames per second"). Jeśli nie używasz dźwięku możesz zredukować częstotliwość ramek do 12 FPS. Aby zmienić częstotliwość wybierz "Film" > "Częstotliwość ramki".

  5. Wypróbuj narzędzie "Optymalizacja obrazu", które przekonwertuje obrazy nie będące w formacie JPEG na 8-bitowe obrazy i zredukuje liczbę kolorów do ustalonej wartości. Ażeby użyć optymalizacji obrazu wybierz "Film" > "Optymalizacja obrazu". Funkcja także wyświetli największe obiekty w pliku wynikowym.

  6. Używaj klonów gdzie tylko możesz. Jeśli chcesz powielić obrazek bitmapowy powinieneś użyć zamiast zwykłej kopii jego klon. Jeśli masz powielony obrazek bitmapowy, zamień go we wszystkich miejscach na klony (jedna bitmapa musi zostać jako oryginał). Aby przekonwertować obiekt na klon zaznacz go i wybierz "Edycja" > "Klon" > "Zamień na klon". Wybierz oryginalny obiekt z listy.